fbpx

Skriv en bog og skab øget omsætning i din virksomhed

Er du selvstændig, foredragsholder eller virksomhedsleder, så er det nu, du skal spidse ører.
Her giver jeg dig 5 fantastiske bud på, hvorfor du skal skrive og udgive en bog.

Når jeg fortæller folk, at jeg hjælper virksomheder med at selvudgive bøger, er der nogle, der ryster på hovedet.
Responsen er ofte noget i retning af “Hey, vi lever i en digital verden, bøger er blevet digitale.” 

Sandheden er, at trykte bøger i vores digitale tidsalder, er en fantastisk og alt for ofte overset mulighed for at markedsføre dig og din virksomhed.

Af Rune Flensted – senest opdateret 20. oktober 2022 · Læsetid: 4 min.

Lige nu sidder du måske og tænker, hvad skal bogen handle om. Bogen skal handle om din eller jeres viden indenfor jeres felt, kompetencer, ydelser eller produkter. Du lever sikkert af din viden, dine kompetencer, foredrag eller lignende, og der er masser af folk derude, der gerne vil blive klogere på netop dit fagområde. Derfor er der flere gode grunde til at udgive en bog om netop dette, og her får du 5 af dem.

1. En bog er et nærværende og uforstyrret medie

Vores digitale interaktioner og vaner er meget flygtige, og det kræver asketisk disciplin ikke at lade sig forstyrre. Måske har du prøvet at kigge på din mobil for at tjekke klokken, for derefter at tage mobilen frem endnu engang, fordi du første gang glemte at kiggede på mobilens ur? Du blev nemlig distraheret af en sms, en email et facebook opslag eller en fjerde notifikation. I den digitale verden er der ufattelig mange forstyrrende elementer. Apps og programmer konkurrerer om din opmærksomhed, og mange af dem er decideret udviklet til at kræve og fastholde din opmærksomhed.

En fysisk bog er derimod nærværende. En bog bimler og bamler ikke med notifikationer og den er et uforstyrrende medie og giver plads til fordybelse. Det er selvfølgelig en forudsætning, at indholdet skal være godt og af en væsentlig kvalitet. Fysiske bøger skaber et afstressende pusterum, og du bliver samtidig klogere af det.

Netop derfor er en bogudgivelse en helt unik mulighed for at supplere din markedsføring, hvor læseren kan fordybe sig uden digitale forstyrrelser.

2. En bog skaber autoritet og troværdighed

Prøv et øjeblik at tænke på nogle af de iværksættere og ildsjæle, som har succés, og som du ser op til.
Hvor mange af dem har skrevet en bog?
Jeg gætter på, at det har de fleste af dem.

Det er naturligvis ikke bøgerne alene, der har gjort dem til forbilleder og givet dem succés. At være forfatter til en bog inden for sit felt skaber både autoritet og troværdighed. Dette er er vigtige kvaliteter at have med, hvis man vil gøre en forskel.

Som forfatter til en bog vil folk se dig som en autoritet inden for dit felt. Flere folk vil ønske at vide mere om det, du har at sige, og folk er mere trygge ved at købe dine ydelser eller produkter, når du har udgivet en bog.

Prøv et øjeblik at forestille dig, hvilken efterspørgsel en bog kan give på dine foredrag, konsulentydelser eller produkter.

3. En bog positionerer dig og din virksomhed

Med en bog på CV’et sidder du med ét enkelt slag helt fremme i bussen. Du har stadfæstet din ekspertise og har med et trylleslag fået ekspertstatus indenfor dit felt. Og du bliver positioneret blandt de bedste i din branche.

Førsteklasses branding

En bog er et slagkraftigt visitkort, noget folk gemmer og derfor fabelagtig branding af dig, din virksomhed og dine ydelser og produkter.

Du har højst sandsynlig allerede et par fagbøger på hylden, som nogle af dine forbilleder har skrevet. Ville du have et andet syn på dem, hvis de ikke havde udgivet en bog og du blot havde deres visitkort?

Hvis du udgiver en bog vil du opleve nye døre blive åbnet, og du er den de andre gerne vil lege med, spørge til råds og lære af.

4. En bogudgivelse giver øget omsætning

Det er sjældent, at direkte bogsalg alene giver en adgangsbillet til hængekøjen på Bahamas. Motivationen for at udgive en bog skal ikke være at tjene penge på hvert solgte eksemplar. Du skal se en bogudgivelse i et større perspektiv og se muligheder i de afledte effekter. Flere af dem har jeg allerede været inde på tidligere i dette indlæg. Du vil opleve større efterspørgsel på dine ydelser og produkter, hvilket giver øget salg. Med en positionering blandt de bedste kan du samtidig tage en højere pris end tidligere.

5. En bogudgivelse er langt billigere, end du (måske) går og tror

Uanset om du er solo-selvstændig, iværksætter eller en del af en større virksomhed, så er en bogudgivelse prisbillig markedsføring af bedste kvalitet.

1. Bogudgivelse for dig med en lille virksomhed eller er solo-selvstændig

Som selvstændig eller lille virksomhed, har du masser af gode muligheder. Der er ofte mange udefrakommende meninger om, hvad ens hårdt tjente penge skal bruges på, og det kan være en udfordring at prioritere og budgettere. En bogudgivelse er en relativ prisbillig måde at markedsføre samt positionere sig på.

Moderne trykkemetoder gør det billigt at komme i gang, og hvis du vælger at selvudgive på eget forlag, kan du for 20-30.000 kr. have:

Lige nu kan du booke 20 min gratis og uforpligtende samtale/sparring for at finde ud af om vi er det rette match til at hjælpe dig med din bogudgivelse!

2. Bogudgivelse for dig i en større virksomhed

Mange større virksomheder brænder store summer af på markedsføring. Hvis en lille del af markedsføringsbudgettet kanaliseres over i en bogudgivelse, der eventuelt sætter fokus på dine kunders spørgsmål, vil det skabe langvarig branding og øget troværdighed. Hvis du ser en bog som en markedsføringskanal, er den oplevede værdi meget høj i forhold til stort set alle andre kanaler, og værdien er vedvarende, da gode bøger er noget, man beholder, fortæller andre om og vender tilbage til.

Med en bog som et uforstyrrende og nærværende markedsføringsmedie, har du et kæmpe potentiale liggende for dine fødder, der blot venter på, at du samler det op.

Lige nu kan du booke 20 min gratis og uforpligtende samtale/sparring for at finde ud af om vi er det rette match til at hjælpe dig med din bogudgivelse!

Næste skridt – Hvad nu?

Det kræver selvfølgelig investering af din tid at skrive en bog. Men med den rette strukturering og proces er det både muligt og overskueligt – også i en travl hverdag at få skrevet din bog.

 

Vi tilbyder lige nu, at du kan få 20 minutters sparring helt gratis. Se mere her.



Paper & Words