Uanset om du er selvudgiver eller udgiver gennem et større forlag, er der mange fordele ved at have en dedikeret hjemmeside til din bog.
Markedsføringen af en bog starter i god tid inden selve udgivelsen. Der skal skabes opmærksomhed omkring den kommende bog, og budskabet skal spredes. Folk skal gøres interesserede og begejstrede, så de til sidst beslutter sig for at købe din bog, fordi de simpelthen ikke vil gå glip af den.
Som en del af markedsføringen af din bog har du behov for en hjemmeside til at skabe interesse, nysgerrighed og købelyst.
For at gøre folk interesserede og begejstrede kan du eksempelvis tilbyde et gratis kapitel, smagsprøve på lydbog med mere. Du kan samtidig udbyde bogen i forsalg, hvilket giver en god indikation af interessen for din bog.
En specifik hjemmeside til markedsføring af din bog giver dig gode muligheder for at blive fundet på Google.
Med en hjemmeside til markedsføring af din bog, får du en professionel designet hjemmeside – klar til at markedsføre din bog online. Hjemmesiden er selvfølgelig lige aktuel før, under og efter lanceringen af din bog.