fbpx

Kunde: StoryBase

Case: En fysisk bog i mini-format

Opgavetype:

  • Hjælp til oprettelse af forlag
  • Layout og opsætning i mini-bog-format
  • Unik kode på samtlige eksemplarer
  • Tryk og distribueringsaftale til boghandlere og saxo.com

Jeg har hjulpet min bror Torbjørn og hans virksomhed StoryBase med at udgive en bog i mini-format, hvor første oplag på 1.000 eksemplarer blev revet væk på kun 7 uger.

Selvom vi er et digitalt marketing bureau, er trykte bøger for os en fantastisk form for markedsføring – det er et nærværende og uforstyrret medie der er et godt og prisbilligt supplement til vores digitale tilstedeværelse.

Torbjørn Flensted, StoryBase.com

Samarbejdet med StoryBase forløb sådan her

Oprettelse af forlag

En af delopgaverne var at hjælpe med oprettelse af forlag samt rekvirere ISBN numre. Forlaget StoryBase blev oprettet og de første 10 ISBN numre er i hus. Ved StoryBase's næste bogudgivelser, er denne del derfor allerede klaret.

Opsætning og layout

Det var et ønske, at bogformatet skulle minde om en pixi-bog. Ikke for stor og alligevel mere bog end hæfte, hvilket giver en højere oplevet værdi. Det er planen, at StoryBase skal udgive flere bøger i samme minibogsformat, og nu er layout-skabelonen klar til de kommende titler.

Hvert eksemplar er unikt

StoryBase vil gerne give alle, der erhverver sig bogen ‘8 SEO Tools – Vejen til endu flere topplaceringer på Google!’ mulighed for at prøve de fede tools, og derfor er der i hvert eksemplar af bogen trykt en unik kode til en værdi af 300 kr.

Tryk og distribuering

Bogen er trykt på svanemærket papir, og vi har stået for dialogen med trykkeriet. Vi har oprettet en distributionsaftale, hvor både lagerhåndtering, distribuering til boghandlere, saxo.com og andre net-boghandlere er inkluderet og håndteres eksternt, således behøver StoryBase ikke at være inde over den del og salgsfortjenesten udbetales automatisk til forlaget.

1) Oprettelse af forlag

En af delopgaverne var at hjælpe med oprettelse af forlag samt rekvirere ISBN numre. Forlaget StoryBase blev oprettet og de første 10 ISBN numre er i hus. Ved StoryBase’s næste bogudgivelser, er denne del derfor allerede klaret.

2) Opsætning og layout

Det var et ønske, at bogformatet skulle minde om en pixi-bog. Ikke for stor og alligevel mere bog end hæfte, hvilket giver en højere oplevet værdi. Det er planen, at StoryBase skal udgive flere bøger i samme minibogsformat, og nu er layout-skabelonen klar til de kommende titler.

3) Hvert eksemplar er unikt

StoryBase vil gerne give alle, der erhverver sig bogen ‘8 SEO Tools – Vejen til endu flere topplaceringer på Google!’ mulighed for at prøve de fede tools, og derfor er der i hvert eksemplar af bogen trykt en unik kode til en værdi af 300 kr.

4) Tryk og distribuering

Bogen er trykt på svanemærket papir, og vi har stået for dialogen med trykkeriet. Vi har oprettet en distributionsaftale, hvor både lagerhåndtering, distribuering til boghandlere, saxo.com og andre net-boghandlere er inkluderet og håndteres eksternt, således behøver StoryBase ikke at være inde over den del og salgsfortjenesten udbetales automatisk til forlaget.

I StoryBase er vi utrolig glade for vores sparring med Rune fra Paper & Words, det har gjort vores bogudgivelse endnu bedre og både layout og koncept er blevet super skarpt og professionelt. Vi har udelukkende fået positiv respons på bogen, og bogudgivelsen er både prisbillig og effektiv markedsføring.

Torbjørn Flensted, StoryBase.com

Rune Flensted

Konsulent og partner i Paper & Words

Telefon: 26 71 80 31

Mail: rf@paperandwords.dk

Jeg vil også elske at hjælpe dig og din virksomhed med en bogudgivelse.

Paper & Words